• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Retourneren

Q. Hoe kan ik artikelen retourneren?
Het kan voorkomen dat bestelde artikelen niet naar verwachting zijn. Bij ons is dit uiteraard geen probleem. Je kunt bij ons retourneren binnen 14 dagen. Er zijn twee manieren om te retourneren:

A. Klik hier om je retouretiket te printen of;

B. Je kunt de items die je wilt retourneren aanmelden via de Go-Parcel link die je ontvangt na het plaatsen van een bestelling. Dit is dezelfde link als je Track & Trace link.

De retourzending kan worden ingeleverd bij een DHL-servicepunt. Wij adviseren om de bon met de Track & Trace code te bewaren tot jouw retourzending is verwerkt. Zonder bewijs van verzending kan Exxcellent niet aansprakelijk worden gesteld voor pakketten die kwijt zijn geraakt bij de post.

Q. Tot wanneer heb ik de tijd om artikelen retourneren?
Je kunt je aankopen binnen 14 dagen na ontvangst van bestelling bij ons aanmelden en opsturen. Let op: mocht je je retour buiten dit termijn verzenden, kunnen wij deze helaas niet meer aannemen en crediteren.

Q. Kan ik bij jullie op het hoofdkantoor een retourzending afgeven?
Helaas kunnen wij retourzendingen niet op deze manier aannemen.

Q. Wat zijn de voorwaarden om de artikelen te retourneren?
Retourzendingen dienen aan een aantal voorwaarden te voldoen:

  • Artikelen zijn ongedragen, ongewassen en onbeschadigd
  • Er zijn geen vlekken op de artikelen aanwezig
  • Het artikel dient netjes opgevouwen in de originele verpakking te zitten
  • Originele kaartjes en labels zijn nog intact en bevestigd aan de artikelen
  • Artikelen dienen in dezelfde verpakking retour te worden gestuurd
  • Retourzendingen zonder aanmelding via Go-Parcel worden niet in behandeling genomen.
  • Retourzendingen dienen goed verpakt te worden verstuurd. Exxcellent is niet aansprakelijk voor artikelen die door nalatigheid van de afzender zijn beschadigd of kwijt zijn geraakt tijdens het verzendproces.
  • Let op: retouren die niet voldoen aan onze retourvoorwaarden worden niet op kosten van Exxcellent teruggezonden naar de consument. 

Q. Hoe zit het met de kosten van het verzenden van een retourzending?
Je kunt bij ons helaas niet kosteloos retourneren. De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening.

Q. Wanneer wordt het aankoopbedrag terug gestort?
Wij streven ernaar om retourzendingen binnen 14 dagen te verwerken. Dit betekent dat het aankoopbedrag binnen 14 dagen wordt teruggestort. Wanneer de terugbetaling is verwerkt duurt het 2 tot 5 werkdagen, afhankelijk van de bank, tot het geld op het rekeningnummer staat waarmee is betaald.

Q. Kan ik een artikel ruilen?
Je kunt je aankopen niet ruilen. Wij adviseren om de te vervangen items te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen op de website. Zo ben jij ervan verzekerd dat het item nog voorradig is en voorkomen we teleurstellingen. Helaas kunnen wij bestellingen niet met elkaar verrekenen.

Q. Kan ik meerdere bestellingen in één retour samenvoegen?
Dit is helaas niet mogelijk. Via Go-Parcel meld je binnen de desbetreffende bestelling jouw retour aan. Het is daarom niet mogelijk items uit verschillende bestellingen in één keer aan te melden en retour te zenden.

Q. Kunnen items uit de sale geretourneerd worden?
Ja, dat kan. Ook hiervoor geldt aanmelden en versturen binnen ons retourtermijn van 14 dagen.